středa 2. března 2011

A už jsou na světě - porod

Tak už je to tady! Dne 26. února 2011 jsem, já Luna, přivedla na svět 9 malých planetek, krásných a zdravých štěňátek.

Porod probíhal hladce. Ještě odpoledne jsem byla venku na procházce, což možná pomohlo rozjet můj pozdější porod, poté už jsem cítila kontrakce a začala pravidelně zrychleně dýchat. Kolem šesté hodiny se vylouplo první mokré štěně. Díky svým přirozeným instinktům jsem věděla, co dělat - vyprostit štěně z plodového obalu, překousnout pupeční šňůru, a honem lízat a masírovat, a pomoci mu k prvnímu nádechu. Po chvilce už se začalo samo plazit po zemi a díky vynikajícímu čichu přesně vědělo, kudy za mým čerstvým mlékem.

A takhle to šlo obdobně zhruba ve dvacetiminutových intervalech. Byla jsem ráda, že se mnou byli u porodu přítomni moji majitelé, neboť je pro mě důležité vrhnout potomky ve své vlastní smečce. Zároveň jsem ocenila, že mě nerušili a pouze sledovali, zda je vše v pořádku. Navíc jsem je po většinu času vlastně ani nevnímala, protože jsem měla plno práce s přibývajícími štěňaty, které bylo potřeba pomáhat přivádět na svět, sušit jim srst, a také krmit.

Tady můžete vidět, jak to časově probíhalo, a jaká dostala štěňata provizorní jména:

17:55 první štěně Jupiter, tmavé ♂
18:14 druhé štěně Saturn, tmavé ♀
18:30 třetí štěně Uran, tmavé ♀
18:51 čtvrté štěně Neptun, tmavé ♀
18:56 páté štěně Pluto, černobíle strakaté ♂
19:34 šesté štěně Merkur, tmavé ♀
19:50 sedmé štěně Venuše, tmavé ♀
20:34 osmé štěně Země, tmavé ♀
21:17 deváté štěně Mars, tmavé ♂








Žádné komentáře:

Okomentovat